#semua manusia melakukan kesilapan ,
maafkan saya jika ayat didalam blog ini
menyinggung perasaan sesiapa atau tersepai bahasa seketika. maaf sekali lagi :)

Saturday, April 16, 2011

kisah persahabatan di zaman persekolahhan

nak tahu tak? semasa saya muda muda berumur sekitar 6 tahun buat pertama kalinya saya ke sekolah tadika. seingat saya nama sekolah tuu Pasti Siswa II (gua pakai tudung babe). saya ingat lagi masa tu ayah saya cakap saya nampak comel bila pakai tudung sebab pipi tembam saya ni tersembul keluar apabila memakai. wahhh terharuu saya. (silalah menyampah) okay. masa saya kecik kecik saya... err.. saya... hmmm tak berapa nak ingatlah. yang saya ingatt kawan kawan saya. antaranya Alea Hassan , Rafizah Jais , Amira Daud. haa tu je yang saya ingat. ohh ya tak lupa juga kepada Ummi Saliha Jamiran. sangat comel semua masa tu , lagi lagi saya. cehhh !


yang atas ni Alea. macam tak disangka sangka , selepas tamat persekolahhan tadika saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Taman Universiti 2 saya masih bersekolah sama dengan beliau dan satu kelas serta sebelah meja. saya memang suka ada gang ni ! masa tu dekat kawasan perumahan saya ni cuma ada dua buah sekolah rendah. untuk short-form lebih dikenali sebagai SKTU 1 dan SKTU 2. mama daftar kat SKTU 1 tapi malang sekali sekolah tuu dah full. tiada tempat untuk saya. okayy taksedih. mama cakap sekolah tu bahaya. sebab apa??? jeng jeng jengg.
hahaha sebab sekolah tuu betul betul tepi jalan. jalan sibuk sangat. mama memang risau akan anaknya yang comel ni. sebab dulu masa kecik kecik pernah kena langgar dengan bai jual carpet sebab main melintas tak tengok kiri kanan kerana sangat teruja nak pergi main buai bawah pokok depan rumah, masa tu mama sedang membeli sayur sayuran di depan rumah dengan van pin pin. sila lah ketawa :DD okayy kita dah terpesong , mari kembali ke arah jalan yang benar.
sampai sekarang sudah tamat zaman persekolahan , saya masih kekal contact dengan alea
ohh yaa. bila saya berada di pertengahan darjah 2 , saya di pindahkan ke SKTU 3 sebab dua bangunan sekolah yang baharu sudah memulakan operasi pengajaran. sehingga lah saya bertemu Umi Norizzaty di Darjah 4.

bila masuk sekolah menengah , iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Universiti , masa tuu sekitar Form 1 hingga Form 2 saya ada gang jugak. gaang bas sekolah. haha. taklahh. masa tu kawan kawan saya Rafizah Jais , Alea Hassan , Sharifah Ain , Umi Norizzati dan Fatihah Elias masa tuu tegingg sangat. percaya atau tidak saya pernah cabut sekolah bersama sama rakan rakan seangkatan tersebut. okayy saya nakal. saya tahu. tapi takpernah kantoi. wahhh bangganya. adik adik yang masih bersekolah , sila jangan tiru aksi ini yaa !
dan sehingga sekarang saya masih tak lost contact dengan Umi , dia comel sebab seorang yang latah. saya salah seorang orang yang sangat suka menyakatnya !


bila masuk form 4 semua kawan kawan saya yang kat atas tuu beroecah. sebabnya kami dibahagikan kelas berdasarkan keputusan PMR. jadi saya yang memang sejak azali berkawan dengan orang yang sama tiba tiba berubah berkawan dengan semua orang. disitulah saya berjumpa Aishah Nabiha atau lebih dikenali sebagai Ecot Comel (yang comel tu i tambah , esok mesti dapat ice cream HAHA) okayy memang taksangka. kita orang sangat satu kepala. memang segonjol bersama lah. saya je faham dia. wahhh ! bukan main. hahaha. okayyy bersyukur gila dapat kawan dengan dia. haaa nak tahu tak? ecot dengan jujurnya mengaku bahwasanya saya adalah mangsa beliau mengutuk dan mengumpatt dizaman zaman teging iaitu pada Form 1 hingga Form 2. Form 3 saya tak berapa nak jadi bahan sebab kelas saya level 3 dia level 4. jadi dia tak nampak saya lah kan (dia buta ! ohh kasarnya bahasa saya , takpe dia dah biasa) apa dia kutuk ? huh ! adalah. cukuplah saya jadi bahan dia selama 2 tahun. hahaha.


dalam kelas tuu adalagi kawan saya. namanya Shahira Amalina. panggilan manje tak manje dia Eya. dia pelik sebab tak suka nama dia yang Amalina tu. kenapa ya? okay tanya dia sendiri ! dia best tapi takcomel macam saya dan ecot sebab dia 3 kali ganda kurus slim melim dari kami. boleh jadi model !

masa form 5 saya berpecah lagi dengan Ecot tetapi masih rapat dan rehat sama sama , belajar sama sama dan keputusan SPM pun lebih kurang sama ! tulaa semua nak sama kan dahh . masa ecot kelas lain , Hidayah atau Daya rapat dengan dia. secara tak langsung saya pun terlibat sama. agak beruntung bila dia juga seperti kami. ya Syukur kepada Tuhan. sama sama lah kita ya :)) ohh yaa lupa pula. saya juga rapat dengan Wardah Ahmad. maka dengan ini saya bawak gang ! ecot pon bawak gang ! wahhh bade sista ! hahaha
masa awal form 5 tuu saya menubuhkan kommuniti baru. (cehhh ! err peduli apa saya ?) saling bekerja sama adalah awin , sya , lea , qila , wawa , mira ,dan paling nak ada saya dan Ecot lahh ! mulanya nama com ni International Ladies Violet. kemudian ditukar kepada Revolution. tak kesa la berapa kali nak tukar yang penting sangat happening bila ada evant kitaorang buat sama sama. kadang kadang ada jugak masalah. tapi biasalahkan. kita sama sama manusia. tak lari dari membuat kesilapan :)






p /s : semua kawan kawan saya
di atas masih tidak di lost
contact kan. kawan kawan ,
saya sayang awak semua , kita
kawan sampai mati yaa :')

1 comment:

SYASANROSE said...

ramai sungguh gang awak kan :) hahahaha . bade-bade juga yea

Terima Kasih Kerana Meng-Follow Saya