#semua manusia melakukan kesilapan ,
maafkan saya jika ayat didalam blog ini
menyinggung perasaan sesiapa atau tersepai bahasa seketika. maaf sekali lagi :)

Thursday, January 27, 2011

kisah seorang pra-sekolah

Assalamualaikum semua. hyee. hari ni hari Khamis,dimana hari yang sepatutnya aku off. disebabkan aku terlebih rajin aku over time hari ni. biasalah,mencari rezeki lebih untuk anak anak. cewahh. geli doo.okayy. macam biasalah. kat tempat kerja tak rasa penat pun. tapi bila da sampai rumah baru rasa lepak. bila dah kat rumah aku duduk duduk sambil berbual bual dengan mama. nni la antara satu cerita mama yang buat aku geli ketiak. tentang anak sedara sepupu aku yang berumur 6 tahun dan seorang lelaki. ceritanya berbunyi begini

baby Aina sedang tidur,mama pulak mengambil kesempatan untuk mandi sementara Anep(abang baby Aina) sedang membuat homework pra-sekolahnya. sedang mama mandi tiba tiba pintu bilik air di ketuk ketuk. lalu berkata..

Mama : kenapa nep?(dah agak anep yang ketuk)
Anep : Anep takut mama
Mama : kenapa takut? ada apa? (dengan perasaan cemas)
Anep : beg sekolah Anep tu tengok Anep
Mama : (dengan rasa pelik) dia tengok Anep?
Anep : haah,gambar ben 10 tu tengok Anep je, Anep takut.

lantas aku ketawe berdekak dekak dengan mama. budak tu takut dengan beg sekolah dia yang ada gambar ben 10 tu. tak ke pelik pelik je budak budak zaman sekarang ni. nasib baik beg. kalau dia cakap dia takut tengok pencil macam mane? haaa..

maybe mate si ben 10 ni menakutkan kot? tu pasal dia takut :P

p/s : teringat kat Eya. seorang yang sangat teruja dengan ben 10

No comments:

Terima Kasih Kerana Meng-Follow Saya