#semua manusia melakukan kesilapan ,
maafkan saya jika ayat didalam blog ini
menyinggung perasaan sesiapa atau tersepai bahasa seketika. maaf sekali lagi :)

Thursday, August 5, 2010

recipes

hye sume.. assalamualaikum. hari ny nak cerita lah. saya masak ! haha. mcm tkpna msk kn. ok2 nary aku msk ayam. tpi aku tktwu nme dy. sbb akuu main buad je. tp mmg sdp.. mcm tksngke je aku msk sdp. hahaha. tp aku buad cikit je. sory ey. utk korg tkdelah. hee..

see. kan aku da ckp cikit je. tp sedap taw. hahaha..
ok2.. act niat di hati nk kasi korg try. cbe lah. pasti sedap. haha

ok ny diee recipes nyee..

1.panas kan minyak kt kuali

2.tumis lada basah,cili padi,bwg mera dan putih serta sdikit halia yg dah di tumbuk lumat
pastikan mse tumbuk tu korg dh msk kan garam dan ajinomoto yee
(if korg nk buad byk dan nk lbh pds ltk la prncah tu byk skt)

3.lps da tumiss tu msk kan aym yg telah di potong kecik2.

4.tabur kan kunyit dlm ujung2 sudu tulaa

5.gaul dan goreng

6.msukkan sesudu air masak utk bsh2 cikit

7.gaul sehingga masak.

8.tamat

try lah :)

No comments:

Terima Kasih Kerana Meng-Follow Saya